Search
Close this search box.

Gemiste kans

Gisteren werd duidelijk dat Ajax definitief rechtstreeks geplaatst is voor het belangrijkste Europese toernooi, de Champions League. In een goed getimede marketingcampagne presenteerden de club en kledingsponsor adidas vandaag het Europese tenue voor komend seizoen. Het tricot is een eerbetoon aan Ajax’ eerste Europa Cup 1-winst, in 2021 is dat precies 50 jaar geleden. 

De nieuwe outfit valt bij veel supporters zeer in de smaak. Het kan ook niet ontkend worden dat de combinatie zwart/goud geen verkeerde keuze is. Echter, dit had bij uitstek een moment geweest om het klassieke logo terug te brengen op het shirt. Het is immers een ode aan het succesvolle verleden en met een klassiek clubembleem had Ajax zeker meer uitstraling gehad. Een gemiste kans dus. 

Uiteraard zijn er momenteel genoeg andere zaken waar we ons druk over kunnen maken. Tegelijkertijd blijft de terugkeer van het echte Ajaxlogo een grote wens onder de supporters en zullen wij ons hier altijd voor blijven inzetten.

Sluit je aan

Ben jij al lid van de AFCA Supportersclub? Voor slechts € 12,- per seizoen kan dat!

SLUIT JE AAN

Ben jij al lid van de AFCA Supportersclub? Voor slechts € 12,- per seizoen kan dat!